- LISTWA CLS - SAMOPRZYLEPNA PROWADZĄCO - DYSTANSOWA LISTWA DO TYNKÓW MOKRYCH
- Wełnolep Z klej do zatapiania siatki (wykonywania warstwy zbrojącej)
- EPS 200-036 Ekstra Są to płyty produkowane metodą spieniania polistyrenu i przeznaczone do wykonywania izolacji cieplnych podłóg przemysłowych, garaży i parkingów
- Tynk Silikonowy Majstertynk Majsterpol
- weber ZM5 fix Cienkowarstwowa zaprawa murarska 5 MPa do murowania ścian konstrukcyjnych, nośnych, osłonowych i działowych
- MAJSTERGRUNT SILIKONOWY
- weber.xerm 855 Wysokoelastyczna, cienko – i średniowarstwowa zaprawa klejąca do płytek
- weber IP INTER Lekki tynk cementowo-wapienny do wnętrz o podwyższonej przyczepności
- weber ZM5 Cementowa zaprawa murarska, 5 MPa. Do ścian konstrukcyjnych, nośnych, działowych i osłonowych
- weber ZK557 Zaprawa do fugowania cegieł klinkierowych i elewacyjnych
- weber.floor HB PLUS 6.0 posypka utwardzająca do posadzek betonowych
- weber ZP415 Niepylący, cementowy biały klej do nasiąkliwych kamieni naturalnych, białego gresu i szkła
INFORMACYJNE UŻYCIE ZNAKU TOWAROWEGO
Znak towarowy – co do zasady – daje jego właścicielowi prawo do zakazania używania oznaczenia każdemu, kto używa znaku chociażby podobnego dla produktów/usług, dla których dokonano rejestracji. Przepisy prawa własności przemysłowej przewidują jednak pewne ograniczenia tak szerokiej ochrony. Jednym z nich jest korzystanie z cudzego znaku w celach informacyjnych.
Art. 156. Używanie elementów znaku towarowego w obrocie
UŻYWANIE CUDZEGO ZNAKU TOWAROWEGO – WARUNKI WYCZERPANIA PRAWA DO ZNAKU TOWAROWEGO
Po pierwsze, żeby prowadzić dalszą odsprzedaż w sposób legalny towar musi być wprowadzony na runek przez właściciela znaku – najczęściej producenta bądź za jego zgodą np. przez licencjonowanego dystrybutora czy podmiot powiązany z producentem. Pierwszy krok umieszczenia towaru na rynku musi wykonać uprawniony, czyli np. towar nie może być nabyty (czy skradziony!) bezpośrednio z fabryki produkującej ubrania czy laboratorium danego producenta.
Następnie, towar musi być wprowadzony do obrotu na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Taką zasadę terytorialności wprowadza polska ustawa w odniesieniu do krajowych znaków jak i prawo unijne do znaków wspólnotowych. Wyczerpanie prawa do znaku towarowego nie chroni wobec tego przypadków nabycia towarów np. w Azji i ich odsprzedaży w Polsce i to nawet, gdy ten towar jest oryginalny i wyprodukowany przez właściciela znaku.
Mając zatem pewność, że kupiliśmy towar na obszarze EOG, wprowadzony na rynek przez uprawnionego możemy dalej odprzedawać go i reklamować w celu dalszej odsprzedaży gdyż co do tego danego egzemplarza prawo do znaku już się wyczerpało. Innymi słowy, wraz z momentem ulokowania towaru na rynku właściciel traci możliwość powoływania się na swoje prawo w odniesieniu do tego konkretnego produktu.
Prawo do znaku „wyczerpuje się” (=kończy się) w odniesieniu do konkretnego towaru, który został legalnie wprowadzony na dany rynek przez właściciela lub za jego zgodą.